# 1593 Pressure

This is the place for discussions about recent (and ancient) sneak movies.
Diskutiert hier über aktuelle (oder historische) Sneakfilme!

Moderatoren: Kasi Mir, emma, Niels

Antworten
Roughale
Master of Ceremonies
# 1593 Pressure

Beitrag von Roughale »

#1593 Pressure on imdb:
In the tense 72 hours before D-Day, General Dwight D. Eisenhower and Captain James Stagg face an impossible choice--launch the most dangerous seaborne invasion in history or risk losing the war altogether.
Peace, Roughale (aka Roughoul or AROHYOUGEEAGEAYELEE)
Roughale
Master of Ceremonies
Re: # 1593 Pressure

Beitrag von Roughale »

Hard to review the film with such a historic background, you first think, I have seen this all before - but, no, the weather was never put a focus on and this made the film really interesting. And the really good cast with excellent acting made this one of the better historical deramas for me, I give a solid 2.
Peace, Roughale (aka Roughoul or AROHYOUGEEAGEAYELEE)
Kasi Mir
mySneak.de Team
Re: # 1593 Pressure

Beitrag von Kasi Mir »

Hallo allerseits,
ein historischer Film zum D Day, da hatten wir ja schonmal was. Aber diesmal ging es im Wesentlichen um einen Streit zwischen Meteorologen, bei dem von Vornherein klar war, wer Recht behalten würde – dazu war die Vorgehensweise des Amerikaners, mit Karten aus der Vergangenheit zu argumentieren, einfach zu simpel gestrickt und erkennbar nicht zielführend. So mußte im Endeffekt ein Schotte den versammelten Amerikanern kurz und knapp das Wetter in Europa erklären…

Ich gebe „Pressure“ eine glatte „Drei“ - der Film war zwar gut inszeniert, aber für mich einfach nicht interessant genug, um mehr zu vergeben.

Gruß
Kasi Mir
"Sometimes, you can still catch me dancing in it."
"My mind has an endless capacity for useless information."
Antworten